Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info. Hoi ik ben Alisa! ♡ : Persoonlijke Update #2 Schoolkamp, brugklas...♡

maandag 7 april 2014

Persoonlijke Update #2 Schoolkamp, brugklas...♡


Hooi, lieve lezers! Edit: Dit blijkt mijn 100ste artikel te zijn! Hoe gaaf is dat?! Ik wist niet eens dat ik al zoveel artikelen had geschreven, haha! ;D Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets op mijn blog heb gepost, zoals jullie weten kan ik sowieso niet elke dag een artikel op mijn blog zetten, omdat ik natuurlijk ook nog school heb. Gelukkig heb ik net drie toetsen achter de rug, maar morgen heb ik wel mijn proefexamen voor EHBO (dit is ook op school). Ik vind het allemaal heel spannend want volgende week dinsdag heb ik mijn echte EHBO examen, en die wil ik natuurlijk wel halen! Vandaag dus ook even een persoonlijke update. Ik vond het wel weer eens tijd om wat dingen met jullie te delen.



Zoals de meesten van jullie weten zit ik dus in groep 8. Dit jaar ga ik ook op schoolkamp! Maar ik ga niet alleen met de kinderen van groep 8 (mijn klas) op kamp, maar ook met de kinderen uit groep 7. Dit komt omdat wij anders met veel te weinig kinderen op kamp gaan, en dan zou het meer geld kosten en blablabla...
Daarom heb ik ook al vorig jaar in groep 7 de 'eind'musical gedaan. Omdat die groep 8 anders een te kleine groep was voor een musical. Dit jaar krijg ik helaas dus ook geen eindmusical meer, maar onze school heeft belooft dat we dan wel een heel leuk eindfeest krijgen (dat hoop ik dan maar!). 

Maar voor het schoolkamp moeten we ook groepjes maken voor corvee (afwassen enzo.), en ook voor sommige spelletjes en opdrachten die we dan gaan doen. En dat is in onze klas best wel een probleem, want het is heel vaak zo dat een paar kinderen zeggen: 'Ja, wij gaan sowieso bij elkaar.' Maar dan worden anderen kinderen weer buitengesloten en dat vind ik echt niet leuk, en zielig voor die kinderen.
Maar in ieder geval we moeten dus groepjes maken, twee groepjes van 5 kinderen en één groepje van 4 kinderen (want we zitten dus met z'n veertienen in groep 8). En we hadden sowieso al besloten dat met de groepjes groep 7 en groep 8 gescheiden zouden zijn. 

Dus toen kregen we allemaal een papiertje, en daarop moesten we dan onze naam schrijven, en onze eerste voorkeur voor een groepje, en ook je tweede voorkeur voor een groepje. Dus als het eerste groepje niet lukt om bij elkaar te stoppen, dan word het misschien het tweede groepje. In ieder geval, je snapt het wel!
En de juf gaat dat dan allemaal uitzoeken, en uiteindelijk komen er dan dus drie groepjes uit. En dan moet ook nog eens íedereen het er mee-eens zijn. Ik snap het wel want iedereen moet het natuurlijk leuk hebben, en ik wil het ook gewoon gezellig hebben op schoolkamp -alhoewel dat met mijn groep 8 niet helemaal gaat lukken denk ik :(-.

En als er een paar kinderen het er niet mee-eens zijn, dan gaat de juf het gewoon door zo'n groepjeskiezer op de computer laten doen. Maar dan mag je dus ook niet meer zeggen of je het er mee-eens bent, want dan is 't gewoon dat groepje punt uit. En dat wil ik dus helemaal niet, want als je net bij degene komt zitten waar je het echt niet mee kan vinden. Ja, dan word 't denk ik niet zo'n leuk schoolkamp! 
Dus ik hoop dat de juf er leuke groepjes van kan maken en ik ben héél benieuwd!


Dan het laatste waar ik het even kort over wil hebben in deze update: De burgklas, middelbare school en alles wat daarmee te maken heeft! 
Ik ga na de zomervakantie naar de middelbare school, en om eerlijk te zijn vind ik het ook wel heel spannend! Opeens kom je daar, en op je vorige school was je een van oudste en nu ben je opeens een van de jongste. Mijn Cito-score was: 546. Hier ben ik ontzettend blij mee, en ik ga dus havo/vwo doen. 

Ik weet al best wel veel over de school waar ik naartoe ga, want mijn broer zit nu al drie jaar op die school.
Maar ja, het is toch allemaal veel groter en je hebt verschillende leraren voor ook nieuwe vakken -en je krijgt véél meer huiswerk-, iedereen zal denk ik wel zenuwachtig zijn als 'ie voor het eerst echt voor een lesdag naar zo'n grote school gaat! 
Ik ben ook al heel veel in die school geweest, voor doe-dagen, en ook soms voor gesprekken voor mijn broer en dan ging ik ook weleens mee. Dus gelukkig weet ik verder al wel veel van die school, en ik ken ook best wel veel kinderen die daar op het middelbare zitten. 

Ik hoop wel dat ik in een hele leuke klas kom, want ik ben wel toe aan nieuwe vrienden en vriendinnen!
Want in mijn groep 8 gaat 't op dit moment niet zo goed, ik zit ook niet zo lekker in mijn vel. En ik en een aantal vriendinnen van mij hebben ook 't gevoel alsof we er niet bij mogen horen. Het is op dit moment niet zo leuk allemaal, en we worden best wel buitengesloten alleen maar omdat wij niet overdreven doen, en net doen alsof we heel erg populair zijn. Dat vind ik gewoon helemaal niks, en dat soort mensen daar kan ik echt niet tegen. 
Maar goed ik wil er niet al te veel over vertellen want ik wil jullie er ook niet mee lastigvallen, en ik vind 't ook best wel moeilijk om over te vertellen. Dus hier laat ik 't bij!

Dit was weer een keer een persoonlijke update, ik hoop dat jullie het leuk vonden om weer eens iets persoonlijks te lezen. Ik heb jullie in ieder geval weer even bijgepraat! 
Ik heb best wel veel getypt, dus ik ga maar snel stoppen, en lekker onder douche! ;)
En morgen mijn proefexamen voor EHBO! Ik hoop dat 't al allemaal goed gaat!

Bedankt voor het lezen!

Liefs,

  Alisa 


6 opmerkingen:

  1. Fijn om zo'n verhaal te lezen. Je kunt ook echt je verhalen kwijt!
    XX Lotte ps; Het zou wel leuk zijn als we contact hebben ;P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt, ik kan inderdaad echt mijn verhaal kwijt. En zelf vind ik dat ook heel fijn, dat dat kan, en ik ben blij dat jullie het dan ook leuk vinden om te lezen! <3

      Verwijderen
  2. Wat toevallig! Ik heb precies dezelfde Cito score! Ik ga wel naar het Atheneum. (Of hoe je dat ook schrijft haha)

    XOXO
    Femke

    nailpolliz.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad heel toevallig haha! Dat ga ik eigenlijk ook doen, maar in de brugklas kan je nog niet gelijk naar VWO (Atheneum), maar dan is het eerste jaar HAVO/VWO. En het tweede jaar kan je dan kiezen of je VWO of HAVO gaat doen. Zo is dat bij mijn toekomstige middelbare school, haha! :)

      Verwijderen
  3. Gefeliciteerd met je 100e artikel! En geniet nog even van je tijdje op de basisschool! In de 1e klas kun je gelijk aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank jeeee, hihi! Haha, dat zal ik doen! ;) Liefs, Alisa <3

      Verwijderen