Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info. Hoi ik ben Alisa! ♡ : I just wanna be natural....

zondag 9 maart 2014

I just wanna be natural....

Wij meiden hebben denk ik altijd wel eens zo'n dag waarop we even geen zin hebben in al die make-up, maar we willen toch wel make-up op. We willen dus gewoon een keer met naturelle make-up de deur uit.
In dit artikel laat ik aan jullie het verschil zien tussen, naturelle make-up, en make-up die eigenlijk een beetje tè is en die je dus ook helemaal niet nodig hebt.



Laten we beginnen met de make-up die ik vandaag op heb. Eeeeh.... eigenlijk heb ik alleen maar lipgloss op!
Het was zaterdag, dus dan heb ik meestal ook niet zoveel make-up op. En vandaag had ik dus ook geen zin in al te veel make-up. Dus mijn look van vandaag is vrij naturel.

Ik wil jullie nu dus het verschil laten zien tussen, naturelle make-up, en make-up die je eigenlijk niet nodig hebt.

 Laten we beginnen met producten die je huid camoufleren. Als je een naturelle look wil zou ik niet gaan voor BB-Cream, het maakt je houd snel cakey, en dus ook snel onnatuurlijk. En dat is iets wat we juist niet willen.

Deze BB-Cream is van het merk So Me, en ik heb hem in de kleur Medium (veel te donker voor mij!), en hij is te koop bij de Action.

Maar er is ook een product die je huid kan camoufleren, en geen cakey effect geeft. Dat is dè poeder!
Dit is een foundation poeder, hij geeft mooi kleur aan je huid, maar het ziet er dus niet uit alsof je net een laag 'gekleurd spul' op je gezicht hebt gesmeerd.
Dit soort poeder kan je ook heel goed gebruiken om puistjes of wallen mee te camoufleren.
Je kan het aanbrengen met een kwast, maar je kan het ook makkelijk aanbrengen met je vingers.

Dit is een foundation poeder van het merk Max in de kleur Nude, en hij is te koop bij de Action.


Nu verder met blush! Deze blush vind ik zelf eigenlijk niet zo mooi. Hij is niet super lelijk, maar er bestaan mooiere blushes (laten we het zo zeggen). Dit is een oranje blush die voor mij ook echt veel te oranje is, en ik draag hem dan ook bijna nooit. Ik zelf vind dit echt geen blush voor een naturelle look. Op je gezicht ziet hij er al snel clownachtig uit. Nee, geen goede blush voor een natuurlijke look.

Dit is de Pressed Powder Blush van het merk Max in de kleur 034 Rose, en hij is te koop bij de Action.

Dan heb ik ook een hele mooie lichte blush. Dit is de perfecte blush voor als je niet op een clown wil gaan lijken. Zoek iets dat lief roze is, en niet een echte 'knalkleur'. Zoals deze dus.

Dit is een Multi-Colour Blush van Catrice in de kleur 060 Strawberry Frappucino, en hij is te koop bij het Kruidvat en bij de Trekpleister.

 En dan natuurlijk dè lippen! Wat ik een no go vind bij een natuurlijke look is een donkere lipstick.
Normaal ben ik ook nooit zo fan van lipstick, maar bij een naturel look vind ik lipstick al helemaal niet mooi. Voor bij een mooi diner of iets anders chique dan vind ik het juist prachtig, en bij mensen die wat ouder zijn dan ik vind ik het soms ook heel erg mooi staan. Maar voor mijn leeftijd (ik ben 11), vind ik het een beetje to much.

Deze lipstick komt uit de Velvet Shine collectie van Catrice in de kleur 180 Ruby Diamonds (ik denk niet dat deze lipstick nog te koop is).

Jeej, lipgloss! Één van mijn favoriete producten als het gaat om make-up! Lipgloss hoeft niet gelijk roze of 'kinderachtig' te zijn. Je hebt ook hele mooie nude lipglossjes. Zoals de lipgloss op de foto hierboven.
Hij is nude en er zitten wat kleine glittertjes in. Ik zeg perfect voor een everyday look!

Dit is de XXXL Shine Lipgloss van Essence in de kleur 19 Nude Candy, en hij is te koop bij het Kruidvat.


 En opeens gebeurde er iets minder leuks. Ik was bezig met foto's maken, en ik stootte perongeluk tegen mijn stoel aan, waardoor mijn stoel heel hard op mijn enkel viel, en daarna op de grond. Auw, dat deed wel even pijn.

Je ziet het niet zo heel goed op de foto, maar ik had opeens wel een rode plek op mijn enkel :(.

Maar, we gaan door, en ik ben weer opgestaan en doorgegaan met foto's maken! :)

(Ik kijk hier ook echt zó mooi hè! Wauw...)

Nagellak mag ook niet ontbreken, want je wilt denk ik niet roze crackle nagellak op je nagels hebben als je gezicht er mooi natuurlijk uitziet! Dus weg met die nagellak, en welkom nude nagellak.

Deze nagellak is van het merk La Femme Beauty, en is te koop bij sommige budgetwinkels zoals OP=OP.

Mijn nieuwe aanwinst een Ultimate Nudes nagellak van Catrice. Volgens mij zit 'ie niet meer in de collectie van Catrice. Ik heb hem namelijk gevonden in een kortingsbak bij het Kruidvat voor 1 euro!
Het is een mooie witte, lichte kleur met een beetje nude erdoorheen. Zo'n soort nagellak ziet er heel mooi naturel uit, en is dus ook zeker een aanrader.
Deze is dus niet meer gewoon te koop, maar er zijn nog genoeg andere merken die zo'n zelfde kleur wel hebben.

Dit is een Ultimate Nudes nagellak van Catrice in de kleur 04 Apropos Coco, hij zit niet meer in de collectie die nu loopt van Catrice, maar misschien kun je hem nog wel vinden in een kortingsbak bij het Kruidvat.


En nu voor wat zou jij gaan?


De foundation poeder of de BB-Cream?


 De lipgloss of toch de lipstick?

De oranje blush of de lieve roze blush?

En als laatste: De crackle nagellak of de nude nagellak?


Dus maak je keuze, en laat dat achter in de reacties! Maar onthoud jij bent perfect zoals je bent, je hoeft geen make-up te dragen als je dat niet nodig hebt. En als je wel make-up draagt, draag dan gewoon de make-up die jij mooi vind. Er zijn echt geen regeltjes hoor waar je je aan moet houden. Ik wil alleen wel zeggen dat je make-up niet moet gebruiken als masker, geen tien lagen foundation of mascara, maar probeer gewoon natuurlijk te blijven. Want ja dat kan met make-up. Je kan ook veel kleur in een look gebruiken en dat het er dan uiteindelijk nog steeds mooi en natuurlijk uit ziet. Het is maar hoe je het bekijkt. Alles heeft zijn eigen mooie waarde, maar laat die dan ook zien. En dat kan zonder díe tien lagen foundation en mascara. 

Ik hoop dat jullie iets aan dit artikel hebben, en dat jullie ook goed nagaan denken over wat ik net heb gezegd. 

And just stay naturel! :)

Bedankt voor het lezen!

Liefs,

Alisa

*Alle foto's uit dit artikel zijn gemaakt door mijzelf, en ik heb de foto's expres niet bewerkt om te laten zien hoe echt naturel eruit ziet.

2 opmerkingen:

  1. love you alisa jij bent echt mijn voorbeeld kben nog nieuw met bloggen en ik kan het niet zo goed maar ik kik naar jou jij leert me gewooon dingen bij wil je ook op mijn blog kkijken plz

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, Ik ben ook 11 en ik wil weer begingen met youtube en bloggen misschien kunnen wij ooit een filmpje met elkaar opnemen zou wel leuk zijn :-) XXXIndy

    BeantwoordenVerwijderen